Vůně Středního východu se staly velkým tématem. I parfémy a vůně jsou nedílnou součástí arabské a islámské kultury, jejich starou tradicí je hostům v domácnosti nabízet attar či prostě jakoukoliv vůni. V této tradici samozřejmě pokračují dodnes, a to i na dalších místech světa jako je Blízký východ, Dálný východ, Indie či Pákistán. Vůně je pro ně zásadní při rozjímání a modlení.
Muslimský svět se chopil zejména tzv. oudu, jako posvátné složky. Oudový olej se extrahuje z pryskyřice a je extrémně vzácný. Parfém je pak považován doslova za posvátný dar od Boha, věřící přicházejí do Mekky na velkou mešitu a těmito vůněmi se zde za odměnu zahrnují. Oblečeni v bílém rouchu se 5x denně uchýlí k modlitbě, v této době se ulice stanou doslova přeplněné silnými tóny pryskyřice, lesních květin a pižma.
Mezi tradiční vůně Blízkého východu tak patří také amber, dřevo či pižmo. Podpoří totiž hlubší a silnější vjem, jelikož vydrží mnohem déle než třeba západní květinové a ovocné vůně.
Vůně má pro tuto část země opravdu velký význam. I když je důležitá pro celý svět – někde je známkou luxusu, jinde kvality či třeba symbolem čistoty, právě tady je doslova nutností. Je doslova součástí místní kultury, a tak se i na západě objevují takové vůně, které mohou východní svět oslovit, tedy vůně orientální.
Analytici již v roce 2009 předpověděli, že do roku 2012 se celosvětový trh vůní rozšíří o 33 bilionů dolarů, a to právě zapojením Středního východu, které bude znamenat velkou část z tohoto celkového růstu. Je tedy přirozené, že tradiční východní fragrance brzy ovlivní vkus i zbytku světa.